La Mancomunitat Cultural ha posat en marxa un cercador que facilita la informació i l’accés a totes les subvencions i ajuts en l’àmbit artístic i de la cultura de totes les administracions públiques catalanes. Ajutscultura.cat ha estat desenvolupat per un grup de treball específic de la Mancomunitat liderat pel Departament de Cultura.

El cercador es va presentar dijous en la reunió plenària del Consell de la Mancomunitat Cultural, òrgan de cooperació entre les diferents administracions per coordinar polítiques i actuacions de l’àmbit cultural arreu del país.

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, va destacar la importància d’aquests tipus d’eines. “Hem de treballar per facilitar l’accés de tothom a l’administració, i aquest portal permet que el ciutadà, en comptes d’haver d’estar atent a les convocatòries de cadascuna de les administracions, ho tingui tot en un únic espai”, va remarcar.

“La nostra prioritat ha de ser facilitar els processos al ciutadà, i per això té sentit el treball conjunt i la coordinació de totes les administracions a la Mancomunitat Cultural”, va afegir Garriga.

Finestreta única digital

Ajutscultura.cat facilita en una única finestra l’accés a la informació sobre subvencions i ajuts culturals, els tràmits i els terminis de les convocatòries. El sistema es nodreix del Centre d’Informació i Documentació Oficials (CIDO) de la Diputació de Barcelona, que bolca les dades ja filtrades per àmbit cultural al portal de Dades Obertes de la Generalitat.

La reunió plenària de dijous era la primera amb els nous representants locals després de les eleccions municipals i la tercera des que l’organisme es va ampliar l’any passat amb la incorporació de representants de l’Ajuntament de Barcelona, el Consell de Governs Locals, la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis i Comarques, i l’Associació de Micropobles de Catalunya. La Mancomunitat es va constituir el 2019 amb el Departament de Cultura i les diputacions de Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida.

En la sessió de dijous del Consell de la Mancomunitat, el Departament de la Presidència va explicar el projecte La meva cartera, una aplicació per a dispositius mòbils i web que permet guardar-hi les targetes i títols emesos per la Generalitat en format digital. El Govern ha proposat a totes les institucions incorporar-hi els carnets que ofereixen, com ara els de biblioteques públiques o altres títols de l’àmbit relacionats amb l’àmbit cultural.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram