El Grup Focus impulsa Àfora, una àgora de pensament i creació per millorar la connexió amb la societat i el públic. El projecte se sustenta en cinc pilars, dels quals quatre de nous que s’afegeixen a la Fundació Romea.

Un dels nous pilars és l’editorial Àfora Edicions, a càrrec de Fèlix Riera, que s’estrenarà publicant Paradisos perduts a càrrec de diversos autors (la nova entrega del segell Pre_Ocupaciones de Focus). També publicarà Fer Mutis (Mutandis). 35 focus verbals en les arts escèniques és un encàrrec a l’escriptor Màrius Serra sobre argot i aforismes teatrals, i El paraíso perdido, l’adaptació teatral d’Helena Tornero del text de John Milton amb il·lustracions de Paula Bonet.

Una altra iniciativa és la Cinquena Paret, un “punt de trobada” entre el teatre i el carrer per permetre “atrapar conceptes sorgits de l’escenari i portar-los al camp de la filosofia, per analitzar-los des de diferents angles i formats”. Així doncs, es programaran conferències i debats sobre determinades obres, com El paraíso perdido, Viejo amigo Cicerón i Immunitat.

L’Àfora també organitzarà el primer Congrés Internacional d’Espectadors de Teatre, coordinat per Pepe Zapata, director de TR3SC, que se celebrarà a Barcelona el maig de 2022, i que té com a objectiu principal convocar els espectadors perquè “reprenguin” el protagonisme, per “recuperar l’energia col·lectiva que es produeix quan connecten amb l’actuació d’actrius i actors a l’escenari”. El Congrés també pretén ser un “homenatge” a totes les persones que han seguit acudint al teatre malgrat les restriccions marcades per la pandèmia de la Covid-19, indiquen els responsables de Focus.

Un altre pilar és la Platea 618, que busca afavorir una relació “més estreta” entre els professionals teatrals de Barcelona i de Madrid. L’objectiu és crear un circuit d’informació permanent i uns canals de relació personal que “permetin augmentar les sinergies dirigides a l’increment de la coparticipació i a l’intercanvi creatiu i artístic”. Així, es posarà en marxa un web professional dirigit a agents del sector, mitjans de comunicació especialitzats i institucions, el qual inclourà informació de les cartelleres i l’activitat escènica d’ambdues ciutats.

El projecte també inclou la creació d’Àfora Media, un repositori audiovisual de tota l’activitat pública de la iniciativa, a més d’un programa televisiu presentat per la periodista Olga Viza, “amb un rerefons d’homenatge a la força transformadora del teatre en el desenvolupament dels centres urbans” de Barcelona i Madrid.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram