Manuel de la Calva i Ramón Arcusa són el Dúo Dinámico [foto: Juan Luis de Grado / TVE].
“Sobren les raons per justificar la concessió de la Medalla d’Honor de la SGAE al Dúo Dinámico”, ha assenyalat el president de l’entitat, Antonio Onetti. El duet barceloní creat el 1959 rebrà la Medalla d’Honor el proper 9 de maig en un acte a la seu de l’entitat a Madrid.
“Darrere de totes les xifres rècord que atresoren en virtut del seu talent i del seu treball –com la celebració, el 2024, dels 65 anys en aquesta professió– hi ha un nombre elevat de composicions que formen part de la banda sonora de diverses generacions del país. Són cançons que han acompanyat els canvis que s’han viscut a l’Estat espanyol i que evidencien la transcendència que els creadors tenen per a la societat”, afirma Onetti.
El president de la SGAE ressalta l’exemple de la cançó Resistiré. “En una etapa dramàtica, en els temps més durs del coronavirus, confinats a casa i en un moment d’enorme incertesa per a la ciutadania, ens va servir de guia, de motivació i d’unió. Ens vam aferrar a la cultura i a les emocions que cada dia ens transmetia aquesta cançó, un himne a la supervivència”, apunta.