‘Els dies que vindran’ torna de Màlaga amb cinc premis.

El Festival de Màlaga ha tornat a palesar el seu idil·li amb el cinema català. En la seva 22a edició, una desena produccions amb participació catalana han estat guardonades. Enguany, el certamen ha projectat més de 40 films amb producció catalana.

La gran triomfadora ha estat Els dies que vindran, de Carlos Marques-Marcet, que ha guanyat la Biznaga d’or a la millor pel·lícula espanyola, premi que el director ja va aconseguir el 2014 amb el seu primer film, 10.000 km. Com aleshores, torna de Màlaga amb cinc guardons: al millor film cal sumar-hi el de millor direcció, millor actriu (per a María Rodríguez Soto), el premi del jurat jove, i el Premi Signis (de l’Associació Catòlica Mundial per als Mitjans de Comunicació).

Per la seva part, en la secció oficial a concurs, Quim Gutiérrez ha guanyat la Biznaga de plata al millor actor de repartiment per Litus (ex aequo amb Mauro Sánchez Navarro, per Esto no es Berlín).

Pel que fa a la secció Zonazine, la Biznaga de plata a la millor pel·lícula espanyola ha estat per a Ojos negros, de Marta Lallana i Ivet Castelo. A més, en aquesta secció Aina Clotet ha guanyat el premi a millor actriu per La filla d’algú, film de l’ESCAC que també s’ha endut el premi Movistar+ a la millor pel·lícula.

Pel que fa als llargmetratges documentals, Baracoa, dirigit Pablo Briones, ha estat distingit amb el premi del jurat jove. I quant als curtmetratges documentals, Greykey, d’Enric Ribes, ha guanyat la biznaga de plata al millor treball, i El dia dels connectats, de Carles Bosch, Nabil Bellahsene, Sara Rancaño, Elvira Gálvez i José M. Restrepo, el premi del jurat jove.

En la secció oficial de curtmetratges de ficció, Benidorm 2017, de Claudia Costafreda, s’ha endut la Biznaga de plata. El premi a la millor actriu en aquesta secció ha estat ex aequo per a Elena Martín, per Suc de síndria, i Yolanda Ramos, per Benidorm 2017.

Finalment, en la secció de curtmetratges de la secció Màlaga s’ha guardonat com a millor treball de ficció Nacho no conduce, d’Alejandro Marín.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram