Els expositors de la 36a edició de la Setmana del Llibre en Català han facturat 501.640 euros, un increment del 24,97% respecte als 401.400 euros de l’any passat, fins ara la seva xifra més alta. En les últimes quatre edicions, La Setmana ha doblat la facturació global.

Enguany durant el certamen es van vendre 31.056 exemplars de revistes i llibres (repartits a parts iguals entre novetats i fons), un 18,58% més que els 26.189 de l’anterior edició.

Per altra banda, més de 28.000 persones van participar en alguns dels 265 actes programats, superant amb escreix les gairebé 26.000 de 2017. La Setmana constata que el canvi de dates introduït l’any passat ha afavorit l’afluència de públic.

A més, la 36a edició ha comptat amb més expositors que mai, 210: 190 segells editorials, onze llibreries, dues distribuïdores i set institucions.

Malgrat la satisfacció pel positiu balanç en xifres, l’organització remarca que aquestes són importants, però que també compta molt la positiva valoració dels diferents actors que hi participen.

En aquesta línia, recorda que la missió de La Setmana va més enllà dels números: “És la visibilització de la gran potència de l’empresa editorial en català, la creació de lectors i la de defensa de la llengua d’aquest país”. Uns objectius que considera assolits.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram