El Molino de Barcelona tancarà a l’estiu per fer obres arran de deficiències en la insonorització. Així ho va comunicar al desembre l’Ajuntament a la concessionària de la sala, Barcelona Events Musicals (organitzadora del festival Cruïlla), que va haver de suspendre part de la seva activitat poc més d’un any després de la reobertura.
Ara, fins al tancament, El Molino adaptarà la seva oferta concentrant les actuacions musicals els caps de setmana i finalitzant abans de les 23 h. D’aquesta manera, es vol reduir l’impacte acústic i evitar molèsties als veïns de les finques properes.
L’Ajuntament de Barcelona, que va adquirir El Molino el 2021 per 6,2 milions d’euros, assumirà el cost de les obres. El seu abast no s’ha concretat.
El director de Barcelona Events Musicals, Jordi Herreruela, ha manifestat la “dificultat que implica haver de modificar i posteriorment aturar l’activitat” de la sala. Amb tot, assenyala que El Molino es mereix oferir una programació que garanteixi la màxima qualitat de l’equipament.
“Estem convençuts que aquesta situació no és més que un pas necessari per recuperar el lideratge i el llegat d’El Molino com a gran icona cultural de Barcelona”, afirma Herreruela en un comunicat.
Per la seva part, el director d’El Molino, Víctor Partido, s’ha mostrat “extremadament orgullós” de la feina feta fins al moment. “En poc més de 12 mesos i amb prop de 250 concerts d’altíssim nivell, El Molino s’ha consolidat com una referència internacional en el món del jazz i de les músiques singulars”, ha dit.



