55.583 espectadors van participar dissabte en la primera edició de Cap Butaca Buida, assolint el rècord d’ocupació teatral a Catalunya. En concret, l’ocupació va ser del 91,94% de les 60.457 butaques disponibles. A la iniciativa es van adherir 145 espais escènics, entre teatres públics, privats i ateneus d’arreu del país.

Cap Butaca Buida marca l’inici d’un repte cultural per superar-se any rere any: “Estem davant del naixement de la Diada Nacional del Teatre, un dia d’orgull col·lectiu i amor per la cultura que ha vingut per quedar-se”, assenyalava Isabel Vidal, presidenta de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya, impulsora del projecte amb Time Out i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

A les comarques de Barcelona, Cap Butaca Buida va reunir 46.820 espectadors; a les de Girona, 2.886; a les de Lleida, 1.521, i a les de Tarragona 4.356. Pel que fa als equipaments, a Barcelona van participar 107 espais escènics; a Girona 13; a Lleida 11, i a Tarragona 14.

“Per damunt de tot, és un triomf del públic, dels amants de les arts escèniques que han volgut demostrar el seu afecte pel sector sortint en massa a omplir els teatres de Catalunya i fer rècord d’espectadors a les sales del país. Amb tot, aquest èxit és també una oportunitat de creixement en molts sentits: l’any que ve, volem comptar ser més teatres, tenir més públic, programar més espectacles i fer la festa encara més grossa”, va apuntar Toni Albadalejo, vicepresident d’ADETCA i membre de la junta encarregada del projecte.

“Catalunya és una potència teatral i avui ho ha tornat a demostrar. I ho és perquè té sales, actors, directors i productors, però sobretot perquè té públic. Enlloc del món s’havia fet mai una cosa com Cap Butaca Buida. Doncs bé, aquí la farem cada any”, afirmava Eduard Voltas, codirector general de Time Out a Espanya i França.

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, va celebrar la bona acollida de la iniciativa tot destacant la seva funció com a “aparador que reflecteix el gran talent teatral que hi ha a casa nostra”. A més, va destacar que la campanya serveix per “motivar efectivament tota la ciutadania a conèixer i assistir al seu equipament més proper per a gaudir de les arts escèniques”, i va desitjar que la iniciativa afavoreixi hàbits culturals i faci que el públic assisteixi més al teatre durant la resta de l’any.

Iniciativa solidària

Cap Butaca Buida també té un vessant solidari. Així, ADETCA destinarà el 2% de la recaptació total (en referència al percentatge que es reclama per a cultura del pressupost de la Generalitat) a un projecte que utilitzi la cultura com a eina de millora i transformació social.

En aquesta primera edició de Cap Butaca Buida, l’entitat beneficiària serà l’ONG Pallassos Sense Fronteres per “la seva tasca humanitària”.

El projecte ‘Cap Butaca Buida’ vol impulsar la Diada Nacional del Teatre
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram