Cinc anys després de posar-se en marxa Viasona, els responsables d’aquesta enciclopèdia digital de la música en català han decidit donar un nou impuls al projecte i fer-lo créixer. Per tirar endavant la nova etapa, Tirabol Produccions endegat una campanya de microfinançament amb l’objectiu d’aconseguir 7.500 euros (amb aportacions a partir de 10 euros), com a part del pressupost necessari per realitzar les millores que es volen introduir.

Més concretament, Tirabol vol centrar el creixement de Viasona en tres eixos:

  • Estructura – Implementar un nou disseny al portal amb tecnologia responsive, adaptable a tots els dispositius (ordinadors, tauletes i smartphones).
  • Integració – Ampliant els serveis musicals vinculats, afegint noves plataformes musicals com Deezer o Google Play a les ja existents Spotify, YouTube, iTunes o Amazon.
  • Seccions – Ampliant el web actual amb una nova secció d’actualitat informativa musical i cultural, i una altra d’agenda musical interactiva, que dotin Viasona de més contingut, no lligat únicament a la introducció de noves lletres. D’aquesta manera, es vol poder creuar informació de valor afegit entre les diferents seccions de la pàgina de manera automàtica.

Viasona en xifres

Actualment, aquesta enciclopèdia digital de la música en català aplega 3.273 grups, 7.041 àlbums, 55.818 cançons i 22.474 vídeos. Es tracta d’un patrimoni musical que abraça més de mig segle d’història musical catalana, amb prop del 50% de material inèdit fins al moment a internet.

El portal suma una audiència mitjana d’uns 100.000 usuaris únics mensuals, segons dades d’OJDinteractiva. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram