La campanya Escena 25, que durant l’octubre va regalar 25 euros als joves d’entre 18 i 25 anys per facilitar el seu accés a espectacles d’arts escèniques en viu, va ser un èxit, segons el Departament de Cultura. La iniciativa no només ha estat valorada positivament per la Conselleria, sinó també pels usuaris i els equipaments participants, segons els inputs rebuts pels organitzadors.

En total, es van registrar al web de la iniciativa 25.459 joves (el 4,5% dels catalans d’entre 18 i 25 anys), que van reservar 8.465 entrades: 7.090 de teatre, 802 de música i 568 de dansa.

A més, els equipaments que van participar a Escena 25 han obtingut 19.128 euros en el marc de la campanya: en l’àmbit del teatre han ingressat 16.118 euros; en el de la dansa, 2.230 euros, i en el de la música, 780 euros.

En el projecte van participar 84 promotors d’equipaments (104 sales i teatres), amb una oferta per a 39 poblacions de 268 actuacions (de 119 espectacles diferents): 133 de teatre, 115 de música i 20 de dansa.

El doble de noies que nois

Dels 25.459 joves que s’han registrat a Escena 25, el nombre de noies (16.877) dobla el de nois (8.582). A més, les noies també van fer gairebé el doble de reserves d’entrades (5.463) que els nois (3.002).

A nivell territorial, el 86% dels joves registrats són de la demarcació de Barcelona; el 6%, de Girona; el 5%, de Tarragona, i el 3%, de Lleida.

Dades útils per dissenyar polítiques

Aquest dijous, el Departament de Cultura va organitzar una jornada per analitzar les dades sobre els hàbits i els interessos culturals dels joves obtingudes arran de la campanya Escena 25, en la qual van participar un centenar de representants d’equipaments públics i privats.

Segons la Conselleria, les dades permeten establir “vies” per apropar la cultura als joves, i elaborar i compartir estratègies que serveixin per incrementar la presència en l’àmbit cultural d’aquest públic.

En aquest sentit, considera que les dades contribuiran a dissenyar les polítiques a desenvolupar per al públic jove tant des de l’Administració com des dels equipaments.

Una tasca que no serà fàcil si es té en compte que, la major part dels joves que han participat en la iniciativa, han manifestat el seu interès per la cultura i per assistir a més espectacles en viu, però expressen la impossibilitat de fer-ho a causa dels preus elevats i la crisi econòmica.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram