El projecte Didú, desenvolupat per Canon i Estudios Durero, ha estat el guanyador de la primera edició del Premi CultHunting, que reconeix la iniciativa empresarial més innovadora que vincula creativitat i cultura. Amb el lema d’Art per tocar, art per a tots, el projecte guanyador permet que, a través d’una tècnica de relleu desenvolupada conjuntament per ambdues empreses, les persones amb problemes de visió puguin llegir una fotografia a través del tacte.

La metodologia Didú “obre una nova dimensió de la imatge, ja que la fotografia no només està per ser vista, sinó que ara també per ser tocada”, explicava Ander Soriano, director d’Estudios Durero. “Didú proposa tocar per interpretar i comprendre una imatge, conservant tot el seu sentit”, afegia en el lliurament del guardó a l’Arts Santa Mònica en el transcurs del CultHunting Day.  

Per la seva part, la directora de comunicació i màrqueting de Canon a la península ibèrica, Pilar González Tejedor, afirmava que amb Didú l’empresa reforça la seva “aposta clara per l’art, la innovació, la tecnologia i el compromís social, ja que no només acosta als invidents la possibilitat de percebre una imatge a través del tacte, sinó que també les persones vidents podem comprendre millor la manera de percebre d’una persona amb discapacitat visual”. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram