Fins al 6 de desembre TV3 i Catalunya Ràdio dedicaran bona part de les seves programacions a continguts culturals. L’objectiu és promoure la difusió de la cultura en un moment de grans dificultats i incerteses per l’impacte de la pandèmia de la Covid-19.

Aquesta programació #AmbLaCultura no només està formada per nous programes i especials, sinó que també s’introduirà en espais habituals com els informatius. Es tracta d’una acció de suport que tindrà diferents fases, i on la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals compta amb el suport del Departament de Cultura.

Programació televisiva

El diumenge 22 de novembre, a les 22.45 h, TV3 estrenarà El bolo, un programa que porta la cultura a espais on no és habitual veure espectacles, com llars privades o llocs públics, i posa el focus en tot tipus d’arts: música, teatre, arts performatives, dansa o poesia.

Tot seguit, a les 23.45 h, una altra estrena a TV3: Senyora Isabel, una sèrie documental sobre les diferents maneres de sentir, entendre i emocionar-se amb la poesia a partir de la relació entre una àvia i una neta.

El mateix diumenge, a les 21.55 h, el 33 estrenarà Un passeig pel MNAC, un espai de 140 minuts gravat amb un mòbil d’última generació i en un sol pla seqüència que ressegueix el recorregut que faria qualsevol persona que visita el museu.

El dilluns 23 de novembre, a les 23.35 h, TV3 estrenarà Rere el mirall, la música, un documental d’homenatge als professionals del sector sorgit en substitució de l’entrega dels Premis Alícia de l’Acadèmia Catalana de la Música, cancel·lada per la Covid-19.

Abans, a les 23.05 h, el programa Quan arribin els marcians centrarà el reportatge en els adolescents: a través de tres propostes culturals que els fan protagonistes, mirarà de donar-los veu i de resoldre alguns dubtes.

“Per què la cultura és essencial a les nostres vides?” és la pregunta que es plantejarà la contraportada del Telenotícies vespre del 23 al 27 de novembre. Per la seva part, el TN migdia entre el 30 de novembre i el 4 de desembre parlarà amb personatges de diversos àmbits (música, cinema, teatre, llibres, arts plàstiques) que explicaran què és per a ells la cultura. A més, el TN cap de setmana emetrà dos reportatges al voltant de la cultura: un sobre la crisi al cinema derivada de la pandèmia i l’altre sobre la necessitat d’una llei de mecenatge.

A partir del 29 de novembre, TV3 oferirà Diumenge, concert (11 h) una programació setmanal amb actuacions enregistrades en auditoris, teatres i sales de tot Catalunya, i una oferta de cicles i festivals de clàssica, jazz, música antiga, òpera, recitals i músiques de tradició.

El diumenge 29, TV3 oferirà un doble espai dedicat als Premis Nacionals de Cultura que atorga anualment el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts. Abans del TN cap de setmana vespre s’emetrà el lliurament dels guardons. I a la mitjanit Resiliència, un documental produït pel CoNCA que dona conèixer més a fons el pensament dels guardonats sobre la cultura, la seva obra i trajectòria, i també sobre el moment que viu el sector per la pandèmia.

Per altra banda, el 33 intensifica els continguts de la graella amb una programació cultural concentrada amb la voluntat de continuïtat. El canal oferirà una programació temàtica dedicada cada dia a una disciplina diferent. L’emissió començarà a les 22.10 h (una mica abans el cap de setmana) i acabarà pels volts de la mitjanit, i oferirà un ampli ventall de gèneres que ompliran de continguts diversos la franja entre reposicions i estrenes la programació.

El canal Super3 també s’afegeix a la iniciativa #AmbLaCultura. L’informatiu diari infantil i juvenil InfoK (20 h) inclourà cinc peces especials dedicades a diferents disciplines de l’àmbit cultural.

Programació radiofònica

Fins al 6 de desembre, Catalunya Ràdio posarà en valor l’esforç que està realitzant el món de la cultura en aquests moments per saber com es reinventa, quines reivindicacions són les més urgents, i com se sobreviu tot i les mesures de restricció aprovades per lluitar contra la Covid-19. La graella es reforçarà amb continguts culturals més enllà dels espais habituals per donar cabuda a les iniciatives del sector.

Així, El matí de Catalunya Ràdio té previst emetre píndoles diàries sobre esdeveniments culturals, a més dels espais que dedica a la literatura, el cinema o la música.

Per la seva part, del 23 al 27 de novembre l’equip d’El búnquer dedicarà capítols especials a personatges de la cultura, i del 30 de novembre al 4 de desembre Adolescents XL també emetrà continguts culturals.

Els informatius donaran una atenció preferent als continguts culturals, tant a les diferents manifestacions artístiques com als debats de fons. Aquests continguts tindran un lloc destacat als dos principals informatius, el Catalunya migdia i el Catalunya nit, i també a Catalunya Informació a través dels temàtics que aborden les diferents disciplines.

Per la seva part, els magazins Estat de Gràcia i El suplement, a banda de les seccions habituals, produiran continguts específics sobre cultura. També el Popap s’hi sumarà durant la quinzena oferint continguts culturals des del punt de vista del món digital.

Digital

Per reforçar la campanya #AmbLaCultura als mitjans digitals de TV3 i Catalunya Ràdio, s’ha elaborat un web que agrupa tots els continguts culturals per facilitar-ne l’accés. S’hi pot accedir des de tv3.cat/cultura i des de catradio.cat/cultura. Aquests continguts també es distribuiran a través de les plataformes web i aplicacions de la CCMA i de les xarxes socials.

A la llarga llista d’espais dedicats a fomentar la cultura també s’hi troben alguns dels projectes exclusius digitals de TV3, com Cover, Mood Z i La comunitat.