L’actor Toni Albà ha estat citat a declarar com a investigat per un presumpte delicte d’injúries per una sèrie de tuits (dels dies 3, 9, 16, 19 i 20 i el 20 d’octubre), alguns sobre la magistrada de l’Audiència Nacional Carmen Lamela, que va empresonar els presidents d’Òmnium i l’ANC i vuit consellers.

Després de recollir la citació al Jutjat d’Instrucció número 5 Vilanova i la Geltrú, aquest dimarts, Albà va explicar que no l’havien informat dels motius de la imputació, però que en la documentació hi apareixia una fotografia seva disfressat de rei Felip V, de quan va protagonitzar el contrapregó de les Festes de la Mercè de 2016, i per això inicialment es va interpretar que aquesta n’havia estat la causa.

Finalment, però, la investigació es produeix per unes piulades a Twitter: “Le gusta tanto la mierda a Carmen, que Carmen lame la mierda a gusto. Y le dice su madre: lámela… lame la mierda y te quedarás a gusto!“, va tuitejar Albà el passat 16 d’octubre, el mateix dia que la magistrada va fer empresonar Jordi Cuixart i Jordi Sànchez.

La vaca lame la hierba. El perro lame la mano. Rivera lame a Mariano. Y la jueza lame la mierda“, va piular l’humorista tres dies més tard.

El jutge ha declarar Albà el 30 de gener arran d’un atestat presentat per la Policia Nacional espanyola, i ha ofert a la magistrada Lamela la possibilitat d’exercir accions contra el còmic com a perjudicada.

 

[Informació actualitzada a les 14.30 h]

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram