El film hongarès Sing (Mindenki), de Kristof Kristof Deák ha estat el guanyador del premi al millor curtmetratge d’acció real en la 89a edició dels Oscars. D’aquesta manera, Timecode, dirigit per Juanjo Giménez, s’ha quedat sense poder posar la cirereta a la seva multiguardonada trajectòria.
Produït per Nadir Films (la productora de Giménez), és el primer curt català que ha estat nominat a un Oscar i el setè de l’Estat, sense que cap d’ells s’endugués l’estatueta.
Timecode es va forjar en el marc del curs de Creació i Direcció Cinematogràfica de l’Escola de Cinema de Reus, on Juanjo Giménez dóna classes, i els alumnes van participar en la producció com a meritoris. El curtmetratge narra la relació en forma de dansa que es desenvolupa entre dos guàrdies de seguretat d’un aparcament, i està protagonitzat pels ballarins i coreògrafs Lali Ayguadé i Nicolas Ricchini.
Entre la setantena de premis que acumula el treball destaca la Palma d’Or en el darrer Festival de Canes, essent el primer cop que un curt de l’Estat guanyava aquest guardó. A banda, Timecode ha guanyat el premi al millor curtmetratge tant als Gaudí com als Goya.