Des del maig de 2011, el personal subaltern dels diferents espais del Museu d’Història de Tarragona (que engloben bona part del patrimoni romà) s’ha reduït de 47 a 25 persones. Davant la impossibilitat de contractar més treballadors per la Llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració Local (LRSAL) impulsada pel Ministeri d’Hisenda, l’Ajuntament de Tarragona ha plantejat treure a concurs la seva gestió. La proposta, de moment en estudi, es posaria en marxa el 2017.

L’objectiu, diu el consistori, és “aconseguir la millor fórmula per obtenir un major rendiment del patrimoni històric i que aquest reverteixi en la ciutat i els seus monuments”. Actualment, amb la plantilla disminuïda, no es pot donar una resposta amb “prou agilitat” quan es produeix una baixa, el que en alguna ocasió implica que no es pugui obrir al públic (com a Casa Canals o Casa Castellarnau, que obren sota demanda). 

La mesura suposarà que els 25 treballadors actuals del Museu d’Història siguin reubicats en altres recintes o espais municipals amb les mateixes condicions de treball, segons el govern municipal. 

L’externalització, anomenada “gestió pública indirecta”, segons l’Ajuntament tarragoní implicarà una millora del servei d’atenció al públic (s’incentivaria la venda d’entrades per internet i s’obriria els dilluns); una optimització dels recursos, i permetrà guanyar en professionalitat.

L’empresa adjudicatària s’hauria de fer càrrec del manteniment dels edificis i recintes històrics, així com de les inversions derivades de la modernització dels recintes (lectors de tiquets, sistemes de videoguiatge o ús de tecnologies en la visita dels monuments). 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram