La primera i l’última portada.

La revista Rockdelux s’acomiada després de més de 35 anys de trajectòria per la crisi de la premsa impresa.  L’equilibri entre vendes d’exemplars i ingressos publicitaris portava anys  “esquerdant-se”, i la crisi de la pandèmia només ha accelerat la decisió. “Hem intentat, amb tots els nostres mitjans, seguir durant més temps de l’aconsellable”, assenyala en un comunicat.

L’opció de continuar només en format digital ha estat refusada. “Una revista digital, ara mateix, únicament és viable subratllant una tornada a aquest amateurisme no remunerat contra el qual sempre hem lluitat”, afirmen els responsables de Rockdelux

“D’acord amb la delicada situació dels mitjans de comunicació en general, en aquestes circumstàncies ja no podem seguir afrontant una crisi profundament dramàtica que, probablement, deixarà moltes víctimes pel camí”, afegeixen. A més, han volgut assumir el tancament “amb dignitat” i executar-lo sense deixar deutes i atenent els compromisos amb treballadors, col·laboradors i proveïdors.

“Marxem amb el cap ben alt, amb la satisfacció d’un treball ben fet i amb la tristesa de no poder seguir continuant-lo”, reblen.

El darrer número, el 394, es presenta com “una guia cultural per al confinament”, en la qual 55 col·laboradors de Rockdelux s’acomiaden amb recomanacions de discos, pel·lícules, sèries, llibres, còmics, blogs o videojocs.