El servei de consultes lingüístiques en línia Optimot ha rebut 44.589.311 consultes des del 2011, de les quals 12.242.424 corresponen a l’any passat. A més, en els darrers cinc anys, el nombre de consultants registrats s’ha incrementat el 73,46% fins als 9.225.

La Direcció General de Política Lingüística destaca que, des del 2010, el nombre de consultes automatitzades ha crescut un 24,72%, mentre que el de consultes realitzades a través del servei d’atenció personalitzada (SAP) ha disminuït un 21,27%, fet que “constata que es va acomplint un dels objectius prioritaris” de l’Optimot: aconseguir que els usuaris siguin cada cop més autònoms.

Pel que fa al perfil dels usuaris del SAP, el 44% són particulars; el 30%, empreses i autònoms; el 21% correspon a personal d’administracions i organismes públics, i el 5% són usuaris que no es registren perquè es redirigeixen al cercador. Quant al grau de satisfacció, els usuaris del SAP valoren amb un 4,80 sobre 5 la resposta obtinguda i amb un 4,74 sobre 5 el temps de resposta del servei.

L’Optimot complementa el servei amb un blog que publica continguts basats en la resposta als dubtes més consultats, les novetats i el funcionament del cercador. El blog, que està obert als comentaris dels usuaris,  el 2014 va tenir un augment de visites de l’11,42 % i un increment del 28 % dels comentaris registrats respecte l’any anterior.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram