Aquest mes de gener, l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols convocarà un concurs perquè una empresa privada es faci càrrec de l’organització, la programació i la gestió econòmica del Festival de la Porta Ferrada, el més antic en actiu que hi ha a Catalunya.

L’alcalde de Sant Feliu de Guíxols, Joan Alfons Albó, justifica l’externalització perquè el consistori no pot continuar assumint el dèficit d’entre 400.000 i 600.000 euros que genera el certamen cada any, segons va assegurar dimarts passat a Catalunya Ràdio. A la crisi econòmica que també pateix el consistori, s’hi han de sumar les retallades en les subvencions de la resta d’administracions.

Albó també argumenta que, amb el pas dels anys, el certamen ha anat adquirint una envergadura i exigències organitzatives que demandaven buscar noves formes de gestió. L’objectiu és que l’empresa adjudicatària pugui millorar alguns aspectes en el funcionament i la promoció de la Porta Ferrada, així com en la venda d’entrades i el calendari. En aquest últim punt, el batlle creu que s’hauria d’allargar les dates de les actuacions i no concentrar-les totes a l’estiu.

L’adjudicatària ja programarà la propera edició

Ara, el govern municipal ha d’analitzar quina quantitat fixa podrà aportar al festival. Per la seva part, l’empresa adjudicatària haurà de rendibilitzar les actuacions amb els ingressos de taquilla i patrocini.

La intenció és que aquesta comenci a treballar el més aviat possible en la propera edició, la qual ha de continuar amb la commemoració del 50è aniversari iniciada el 2012. Precisament, la celebració en dues edicions es va decidir per garantir un pressupost d’1,4 milions d’euros i sostenir tots els espectacles que es volien programar. Ara caldrà veure com afecta el canvi de gestió en la propera edició.

L’alcalde de Sant Feliu també va avançar que el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona està preparant una marca que aplegui els diversos festivals gironins, com ara el de Peralada i Cap Roig. Segons Albó, la inclusió del festival de la Porta Ferrada el farà ser més competitiu.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram