El 2017 la ciutat de Reus serà l’encarregada d’exercir la capitalitat de la cultura Catalana. L’alcalde Carles Pellicer ha expressat la seva satisfacció assegurant que l’elecció era un reconeixement a “la riquesa de la programació cultural i festiva dels equipaments i del conjunt del teixit cultural reusenc”. El ple municipal va aprovar el desembre de 2013 presentar la seva candidatura com a referent cultural de l’àmbit lingüístic català, la qual va rebre centenars d’adhesions d’entitats i personalitats de la ciutat.
L’organització Capital de la Cultura Catalana destaca que un dels grans potencials de Reus és el seu “ric, variat i nombrós calendari d’activitats culturals”, les quals es distribueixen durant tot l’any i que es complementen amb les programacions estables dels teatres Fortuny, Bartrina, Bravium i Sala Santa Llúcia, a més de l’Orfeó Reusenc i Cal Massó, així com les exposicions d’art ja siguin organitzades pel mateix Ajuntament o per diferents galeries de la ciutat.
En la seva candidatura, la capital del Baix Camp ha previst preparar un conjunt d’activitats específiques lligades al modernisme, un altre dels “grans eixos” culturals, lúdics i turístics de la ciutat.
Enguany la Capital de la Cultura Catalana és Barcelona, el 2015 ho serà Vilafranca del Penedès, i el 2016 arribarà el torn de Vic.