L’obra Els bons dies, de l’escriptor i periodista Rafael Vallbona, ha estat la guanyadora de la 21a edició del Premi Roc Bornonat de narrativa en llengua catalana, atorgat per l’ONCE Catalunya i dotat amb 6.000 euros. El segell Amsterdam publicarà el llibre a la tardor.
Els bons dies és una novel·la amb dosi d’intriga i de nostàlgia que el jurat ha destacat com “un exercici brillant d’estil i un homenatge a la memòria, a les revolucions frustrades, als anhels de canvi i a la llibertat individual”.
Enguany, al Premi Roc Boronat de narrativa s’havien presentat 69 originals, la segona xifra més alta en la seva historia, només superada pels 73 de l’edició de 2017.
En la categoria exclusiva per a escriptors cecs o amb discapacitat visual greu, en aquesta edició s’ha guardonat El millor de cada vida, de Maria Mercè Guiu, en la categoria de prosa (dotada amb 900 euros). Doctor Baixades, de Ralph Barby, ha estat proclamada finalista.
El lliurament dels guardons va tenir aquest dijous al vespre a l’auditori de l’ONCE a Barcelona, en una vetllada on es va retre homenatge a l’escriptora Coia Valls.
El jurat estava presidit Enric Botí, delegat territorial d’ONCE a Catalunya, i format per Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística de la Generalitat; l’escriptor i periodista Vicenç Villatoro; Leandro Lamor, delegat de l’agència EFE a Catalunya; la periodista Júlia Bacardit, editora de la revista literària Branca; Joan Carles Girbés, director editorial de Som Ara Llibres; Anna Punsoda, guanyadora de l’anterior edició del Roc Boronat, i David Bernardo, president del consell territorial d’ONCE Catalunya.