El Grupo Planeta ha decidit posar fi als 57 anys d’història del Círculo de Lectores, del qual tenia el 100% de les accions des de 2014. La mesura s’ha fet pública després que l’empresa comuniqués a la xarxa d’agents l’extinció del contracte.

Planeta justifica la mesura per l’auge de les noves tecnologies i els canvis en els hàbits de consum, que han provocat que el model de club de lectura del Círculo hagi quedat “anacrònic”. Amb tot, diu que intentarà buscar un nou model viable per a la marca de cara al futur.

El Círculo de Lectores va néixer l’any 1962 amb l’objectiu de “portar la lectura a les llars d’Espanya” a través d’agents no professionals que visitaven els socis subscrits i els portaven les comandes una setmana després. Un model de negoci “exitós” durant 30 anys que, actualment, havia quedat “fora d’època”.

En els darrers mesos, la companyia havia intentat buscar noves vies per evitar abaixar la persiana, que no n’han garantit la viabilitat.