A principis de setembre, Oriol Pérez Treviño va assumir la direcció de l’Auditori de Barcelona en substitució de Joan Oller, que va deixar el càrrec al febrer per dirigir el Liceu. Mesos després, un cop digerit el funcionament, no ha tingut cap problema en criticar el seu antecessor: “Oller no va deixar cap herència artística a l’Auditori”, va etzibar diumenge en una entrevista a Europa Press.

Per a Treviño, l’actual director general del Liceu va entendre l’Auditori com un contenidor cultural on les programacions no tenien cohesió i on, especialment, es va deixar “diluïda com un satèl·lit” l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC).

El nou director assegura que quan va arribar, l’Auditori era “una casa de petits jardinets, fins i tot en la manera de treballar dels diferents departaments, tothom anava a la seva”. En aquest sentit, assenyala que faltava una visió més “global” i “holística”.

“Jo vaig treballar molt bé amb Joan Oller, em sento partícip del model que ell va impulsar, però això no implica que en el moment en què va arribar a la direcció tingui una visió diferent a la que ell tenia”, va assenyalar, en referència al fet que coordinava el Centre Robert Gerhard de l’Auditori amb Oller de director general.

Un problema estructural

A banda de temes artístics, per a Treviño l’Auditori té un “problema estructural”, perquè entre 2010 i 2011 l’equipament hi ha hagut unes pèrdues de 2.750.000 euros, dels quals 511.000 estan imputats en els següents exercicis.

Actualment, l’equipament té un pressupost aproximat de 16 milions d’euros, dels quals 10 els aporta la Generalitat, i entre 1,5 i 3 l’Ajuntament. Amb tot, la situació que travessa és “delicada” a causa de les retallades de les administracions i per la caiguda de vendes d’entrades.

Refundació

Per fer a la situació, Pérez Treviño aposta per una “refundació” de l’Auditori, tasca que assumirà principalment l’OBC, que es convertirà en el centre de la temporada. Així, es programarà més música catalana i s’intentarà interactuar amb altres disciplines artístiques. Aquest darrer punt, però, preveu que es percebrà millor en la temporada 2013-2014.

Una de les propostes de Treviño és reforçar la col·laboració amb el Palau de la Música i el Gran Teatre del Liceu. També pretén connectar l’Auditori amb el barri, per a la qual cosa no descarta concerts al carrer o a la platja, i atreure la iniciativa privada. Una altra idea seria aprofitar els grans espais oberts que té l’equipament per fer unions entre música i gastronomia.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram