El grup editorial Penguin Random House aposta pel mercat de l’audiollibre digital i ha llançat 16 títols amb els que espera arribar a públics d’Espanya, Amèrica Llatina i Estats Units. Després d’aquest primer llançament estiuenc, el grup seguirà nodrint el seu catàleg d’audiollibres, disponibles a través de canals com iTunes, audible.com o audioteka.es, i a través de la seva pròpia aplicació.

“Malgrat actualment existeix molt poca oferta d’audiollibres en espanyol, i per tant poca cultura de consum dels mateixos, considerem que amb la proliferació d’smartphones i tauletes, i l’existència de plataformes digitals potents, sorgeix l’oportunitat d’explotar aquest nou format per donar-li encara més vida al treball dels nostres autors i per arribar a un públic més ampli”, assegura la directora d’estratègia digital del grup, Carmen Ospina.

Penguin Random House recorda que, als Estats Units, el mercat d’audiollibres digital (excloent les vendes de CD) ha crescut a un ritme del 30% en els darrers anys, i el 2013 va facturar 132 milions de dòlars (uns 97 milions d’euros). De fet, el grup té una divisió especialitzada als EUA , així com a Anglaterra i Alemanya.

Entre els audiollibres publicats per la filial espanyola hi ha Las leyes de la frontera, de Javier Cercas; El mundo amarillo i Brújulas que buscan sonrisas perdidas, d’Albert Espinosa; La catedral del mar, d’Ildefonso Falcones, o Dime quén soy, de Julia Navarro, a més d’autors com Stephen King, Markus Zusa, Walter Isaacson i Toni Hill.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram