El gegant editorial Penguin Random House segueix creixent després d’arribar a un acord amb Grupo Zeta per comprar Ediciones B. L’operació, tancada per 40 milions d’euros segons fonts del sector, es materialitzarà un cop s’hagin realitzat els corresponents requisits jurídics i administratius. 

Un cop formalitzada l’operació, els segells d’Ediciones B passaran a Penguin Random House Grupo Editorial, on Núria Cabutí seguirà com a CEO directora general, ara amb el suport de Román de Vicente, director general d’Ediciones B. Amb l’absorció, l’empresa preveu publicar 2.000 títols anuals a Espanya i l’Amèrica Llatina.

El nou propietari té intenció de mantenir la identitat i vocació editorial de cadascun dels segells, i seguirà publicant títols en castellà i català d’obres de ficció i no ficció per al públic infantil, juvenil i adult, en format de tapa dura, rústica, de butxaca i digital.

Creada el 1986, Ediciones B està formada per vuit segells: B, Bruguera, Vergara, Nova, B de Blook, B de Books, B de Bolsillo i B.cat.

Fa tres anys, Penguin Random House ja va comprar vuit segells de Santillana del grup Prisa (els que no eren de l’àmbit educatiu) per 72 milions d’euros.

Satisfacció general

“Amb l’adquisició dels respectats segells d’Ediciones B, ampliem i creixem encara més en els mercats de parla hispana, d’importància estratègica per a nosaltres, i seguim construint el nostre compromís de proporcionar als nostres autors els millors recursos editorials i el major abast per als seus llibres”, ha destacat Markus Dohle, CEO de Penguin Random House.

“Es tracta d’una fita que ens permetrà oferir als lectors un ventall encara més gran de possibilitats, al costat del nostre compromís amb l’excel·lència”, ha remarcat Núria Cabutí. “I ho fem per a tot el món de parla hispana, com vam fer amb els segells de Santillana fa ja tres anys amb els mateixos objectius estratègics, i que ens ha permès aconseguir grans èxits. Ara tornem a combinar coneixement, experiència i talent de dues editorials”, ha afegit la CEO directora general.

Per la seva part, el president de Zeta, Antonio Asensio Mosbah, ha explicat que la venda d’Ediciones B permetrà concentrar l’estratègia del grup en impulsar els seus principals actius periodístics. “Hem d’adaptar-nos a les noves exigències socials de la informació, afrontant el repte de la digitalització de la premsa, i mantenint i potenciant a la vegada la qualitat, el prestigi i el reconeixement de les nostres marques i capçaleres”, ha declarat en un comunicat.

“És molt rellevant haver arribat a un acord amb Penguin Random House. És, sens dubte, una de les editorials més importants del món, que enfortirà encara més el formidable potencial d’Ediciones B, després de 31 anys de funcionament exitós. Ediciones B queda en les millors mans”, ha subratllat Asensio.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram