Santillana, l’empresa més rendible del grup Prisa, ha arribat a un acord amb Penguin Random House per vendre-li els segells editorials que no són de l’àmbit educatiu per un total de 72 milions d’euros. Són Alfaguara, Taurus, Suma de Letras, Aguilar, Altea, Fontanar, Objetiva i Punto de Lectura, amb presència a 22 països (Espanya, Portugal i la resta d’Amèrica). En l’operació no s’han inclòs les obres i l’activitat de la divisió infantil i juvenil d’Alfaguara, que sí es dirigeixen al canal educatiu.

Santillana justifica l’operació per enfocar plenament la seva activitat en l’àrea educativa, amb el repte de seguir investigant i innovant per oferir propostes pedagògiques per satisfer les demandes actuals. L’empresa assegura que, el 2013, la divisió educativa li va aportar el 87% dels seus ingressos.

Ara s’obre un període de transició que es perllongarà uns mesos fins que no s’enllesteixin els tràmits jurídics i administratius. Fins aleshores, els segells generals de Santillana i Penguin Random House seguiran treballant de forma independent, asseguren en un comunicat conjunt.

Segons Markus Dohle, director general de Penguin Random House, la compra respon a dos dels seus principals objectius estratègics: “Enfortir el nostre compromís a llarg termini amb la publicació de llibres en espanyol, al temps que incrementem el nostre potencial comercial i literari en un dels mercats lingüístics més dinàmics del món, i establir una forta presència al Brasil”.

Per la seva part, la directora general per a l’Estat i Amèrica Llatina, Núria Cabutí, assegura que Penguin Random House mantindrà “la identitat i la independència” de tots els segells, així com els programes editorials d’ambdues empreses.

Un cop es formalitzi la compra, Cabutí seguirà com a directora general per a el mercat portuguès i hispanoparlant, amb el recolzament d’Armando Collazos, ara director Global de  Prisa Ediciones.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram