Mai en un sol dia s’havien associat a Òmnium Cultural tantes persones. Mentre el seu president, Jordi Cuixart, declarava davant el Tribunal Suprem en el judici contra el referèndum de l’1 d’octubre, l’entitat va rebre 1.500 noves altes, i al final de la jornada van 4.000, segons va comunicar el vicepresident de l’entitat, Marcel Mauri de los Rios.

En total, doncs, Òmnium suma 144.000 socis i sòcies, superant així el FC Barcelona, amb 142.000, segons les darreres dades del club.

Cuixart reivindica la desobediència civil

En la seva declaració davant el Suprem, Jordi Cuixart va assegurar que la seva prioritat ja no és sortir de la presó, sinó “denunciar la vulneració de drets fonamentals i resoldre el conflicte entre Catalunya i l’Estat espanyol”.

El president d’Òmnium es va definir com un “pres polític”, i va assegurar que no renunciarà mai a l’exercici de drets fonamentals: “Ni vull ni puc. Els valors de la democràcia estan per sobre de l’estat de dret. Davant el dilema d’atendre la suspensió del Tribunal Constitucional o protegir el dret a l’autodeterminació, Òmnium no dubta en l’exercici de drets fonamentals”.

En la seva compareixença, Jordi Cuixart va qualificar l’1-O com “el major exercici de desobediència civil d’Europa”, i va posat en valor el paper de l’entitat com a “agent mobilitzador”.

Pel que fa al 20-S, Cuixart va insistir en l’absència de violència, i va dir que aquesta només la va exercir la policia espanyola el dia del referèndum. A més, va recordar el seu compromís vital amb el pacifisme: “Tota la meva vida he estat en contra de la violència i les mobilitzacions d’Òmnium sempre han estat pacífiques i festives”, va recalcar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram