En una mica més d’un mes, Netflix ha perdut un milió d’usuaris a Espanya arran de la nova política contra la compartició de contrasenyes. Així es desprèn de les dades corresponents al primer trimestre de l’estudi Entertainment on Demand de Kantarv Worldpanel. La plataforma va implementar el 8 de febrer la mesura per limitar els comptes compartits.

Netflix espera que, amb el temps, molts dels usuaris acabin tornant pagant per una subscripció, tot i que la tendència actual no permet pronosticar que això es compleixi.

La consultora diu que la pèrdua d’usuaris era previsible, però una quantitat tan alta “te conseqüències importants” per a Netflix i “influirà” en la decisió de continuar amb la mesura a nivell mundial.

Amazon Prime i SkyShowtime acaparen les noves contractacions

Per altra banda, l’estudi de Kantar també indica que, entre gener i març de 2023, el nombre de llars de l’Estat que van accedir com a mínim a un servei de vídeo sota comanda va caure va ser d’11,9 milions, 292.000 menys que el trimestre anterior.

Per altra banda, en el mateix període, un 4% de llars va contractar un nou servei d’streaming amb subscripció, dels quals Amazon Prime Video en va captar el 34,4%, seguit de la nova SkyShowtime (aterrada el 28 de febrer), amb el 32,6%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram