Els escriptors Mercè Climent i Juli Capilla han posat en marxa un nou segell en valencià, Lletra Impresa Edicions. D’entrada, la nova editora ha posat en marxa dues col·leccions de narrativa: Ovidianes, dirigida als adults, té per objectiu publicar autors que encara no hagin tingut l’oportunitat de donar-se a conèixer; i Mythos, per als infants, pretén recuperar i difondre les llegendes valencianes no massa conegudes.

“Anirem a pams, perquè sabem que som una editorial menuda. Però també pensem que ens trobem en un moment propici, d’expansió de la lectura en valencià. I, si no fos el cas, hauríem d’aspirar a això, a ampliar el ventall de lectors en català. Al País Valencià cal que llegim més, i fer-ho en la llengua pròpia”, afirma Mercè Climent.

“El que pretenem és sumar, afegir-nos a la resta d’editors valencians, que són amics, i també als catalans i illencs, els nous i els de tota la vida, els quals han contribuït a la normalització de la llengua. Ací, tothom hi té cabuda. Cal que augmentem el percentatge de lectors en català. Pensem que és possible. I cal fer-ho entre tots”, afegeix Juli Capilla.

Climent explica que, tot i que la seu és a Gandia i el seu àmbit natural d’actuació és el País Valencià, intentaran “eixamplar horitzons” cap a tots els lectors de parla catalana.

El primer títol de Lletra Impresa és Capvespre, de Josep Bertomeu Moll, publicat en la col·lecció Ovidianes. Entre febrer i abril, es publicaran els dos primers volums de la col·lecció per als més menuts, El Tio de la Porra, de Juli Capilla, i El Misteri dels Reis d’Orient, de Mercè Climent.

Els impulsors del nous segell tenen previst ampliar catàleg amb altres originals d’autors valencians i forans, tant en aquestes dues col·leccions com en altres de noves que abastin diversos gèneres literaris i franges d’edat.     

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram