El centre tecnològic de Catalunya Eurecat ha impulsat juntament amb el Clúster Audiovisual de CatalunyaEnciclopèdia Catalana i Acceso Group la constitució de l’associació Barcelona Media Alliance per promoure la innovació a les indústries culturals i creatives com a mecanisme per refermar la competitivitat i la internacionalització del sector.

L’objecte d’activitat de la BMA comprèn especialment l’audiovisual i el multimèdia, els llibres i la premsa, la publicitat, el patrimoni, els arxius i les biblioteques, les arts visuals, i les arts escèniques i musicals. La nova associació assumeix les activitats del Barcelona Media Cluster amb el propòsit de mantenir l’impuls de les iniciatives orientades al foment de la innovació que realitzava des de 2007. 

Així, la Barcelona Media Alliance busca la cooperació entre les empreses i les entitats vinculades a les indústries culturals i creatives amb la finalitat d’enfortir la innovació en el teixit d’un sector que a Catalunya ocupa 103.332 treballadors i representa el 2% del PIB. A més, vol desenvolupar activitats que facilitin la identificació, l’anàlisi i l’execució de projectes de recerca i d’innovació destinats a millorar la capacitat competitiva en aquest àmbit.

Paral·lelament, BMA cercarà la col·laboració amb els organismes públics competents i les diferents iniciatives públiques i privades d’impuls del sector amb l’objectiu de contribuir al progrés productiu, econòmic i social de Catalunya.

La nova associació també treballa per desenvolupar i gestionar serveis interns per millorar els nivells d’innovació dels seus associats, i mantenir el contacte amb altres organitzacions del sector per tal de col·laborar i intercanviar experiències.

Eurecat recorda que les indústries culturals i basades de l’experiència són un dels set àmbits sectorials líder fixats en l’estratègia RIS3CAT de la Generalitat, establerta amb l’objectiu d’impulsar la recerca i la innovació per a l’especialització intel·ligent d’acord amb les exigències formulades per la Unió Europea en aquest sentit. Així, Barcelona Media Alliance desenvoluparà les seves activitats amb la voluntat d’enfortir aquest paper de lideratge de les indústries culturals i creatives en la transformació de l’economia catalana cap als objectius 2020.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram