La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, s’ha reunit aquest divendres amb representants de les empreses que han estat distingides amb el Segell Impulsa Cultura, que atorga la Fundació Catalunya Cultura en col·laboració amb la Càtedra de Responsabilitat Social i Sostenibilitat de la Universitat de Girona.

Durant la recepció institucional, Garriga ha reconegut el seu compromís i ha dit que la distinció “dona valor i visibilitat a les empreses que són conscients d’aquest potencial transformador que té la cultura”.

A més, la consellera ha donat les gràcies a la Fundació Catalunya Cultura per “la feina ingent” que fa des de fa anys per transformar la visió i la participació de les empreses en la promoció de la cultura i “contribuir a garantir el drets culturals”. “L’aliança entre empreses i cultura a través del mecenantge ha estat i és la raó de ser de la Fundació Catalunya Cultura”, ha afegit.

Tot esperant la Llei de mecenatge

En la seva intervenció, Natàlia Garriga ha celebrat l’entrada en vigor de la reforma de la Llei de mecenatge: “Com a Govern en volem esprémer tot el seu potencial. De la mà del Departament d’Economia, ja estem treballant per regular i definir el mecenatge cultural i els seus beneficis fiscals, dins el marc competencial català en matèria tributària”, ha dit.

La consellera també ha anunciat que, conjuntament amb el Departament d’Empresa i Treball, “estem treballant per donar a conèixer al món empresarial tot el potencial del mecenatge cultural. No només les oportunitats que la nova regulació obre en la promoció de la cultura i en l’activitat empresarial, sinó també les deduccions existents per inversions, per exemple, en produccions cinematogràfiques, sèries audiovisuals, o espectacles en viu”.

Per la seva part, el president executiu de la Fundació Catalunya Cultura, Eloi Planes, ha destacat que, quan es va començar amb la iniciativa del Segell Impulsa Cultura buscaven que “les empreses que tenien una mirada sobre el món cultural tinguessin un reconeixement que posessin en comú, un sentiment d’orgull de formar part de la societat, de tenir un impacte en el món de la cultura, i que també fossin exemple per a altres empreses”.

Planes també ha fet referència a l’aprovació de la reforma de la Llei de mecenatge: “És un pas endavant, però segurament no és el pas definitiu que tots esperàvem”, i ha afegit: “Crec que encara tenim una mica de marge de millora, i a més, encara hem de treballar pel tram de competència català, que sé que empenyeu amb força des del Departament de Cultura”.

A la trobada han assistit directius de les companyies que disposen del Segell, encapçalats per Eloi Planes, també president executiu de Fluidra, i la directora de la Fundació Catalunya Cultura, Maite Esteve.

21 empreses amb Segell Impulsa Cultura

Les 21 empreses que fins ara han estat reconegudes amb el Segell, són: Fundació Banc Sabadell, Fundació Fluidra, Grup Giró, Sorigué, DKV, diari Ara, Fundació Carmen & Lluís Bassat, Moventia, Llet Nostra, Agrienergia, Eurofragance, Marc Martí, Damm, Kave Home, Centre Dental Les Escoles, Codorniu, Parlem, GCO (Grup Catalana Occident) a través de la Fundació Jesús Serra, Lluch Essence, HP i La Selva.

La Fundació Catalunya Cultura va crear aquesta certificació el 2019 amb l’objectiu de reforçar el posicionament d’aquelles companyies que aposten per una economia d’impacte a llarg termini que va més enllà del benefici econòmic. El sistema d’avaluació per obtenir-lo es basa en diversos criteris: el lideratge organitzacional que exerceix l’empresa en la promoció de la cultura, les accions de promoció que du a terme, i l’impacte social, territorial i comunicatiu que tenen aquestes actuacions.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram