La Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) i el Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya s’han aliat per crear el Phonetastic Sitges Mobile Film Festival, una iniciativa per al desenvolupament d’smartphones i tauletes com a eina de producció cinematogràfica i plataforma de difusió audiovisual. El projecte s’emmarca en el programa mContent de la capitalitat, el qual pretén impulsar noves formes d’oci i entreteniment a través de les tecnologies mòbils.

Per a promoure el cinema fet amb mòbils, la MWCapital i el Festival de Sitges organitzaran ponències i tallers sobre producció audiovisual mitjançant aquests dispositius. Les sessions aniran a càrrec de directors de cinema i es realitzaran durant la Summer Week, la setmana d’activitats culturals relacionades amb el món de la mobilitat que s’organitzarà cada estiu en el marc del Mobile World Festival, un dels pilars de la MWC Barcelona.

A banda, es convocaran els premis Phonetastic, els quals premiaran els millors curtmetratges rodats amb telèfons mòbils i tauletes. Per a optar-hi, els interessats hauran d’inscriure’s en la futura pàgina web del certamen, on es publicaran les bases del concurs i es lliuraran els curts. Els guanyadors es donaran a conèixer en el marc del Festival de Sitges.

“Eix essencial del pla estratègic de Sitges”

Per al director general de la MWCapital, Ginés Alarcón, Phonetastic és “una iniciativa que encaixa perfectament en els objectius del programa mContent, centrat en l’entorn de les indústries culturals i de l’entreteniment, amb un component de mobilitat molt marcat i que permetrà desenvolupar noves oportunitats de negoci”.

Per la seva part, el director general de la Fundació Sitges–Festival Internacional de Cinema de Catalunya, Josep Lluís Galan, assegura que aquest projecte “representa un eix essencial del pla estratègic” del certamen del Garraf per als propers anys. Segons ell, un festival com el de Sitges “ha de respondre a les demandes dels espectadors i creadors audiovisuals”, i amb Phonetastic assegura que s’impulsaran dos “aspectes essencials presents en l’ADN” del certamen, la creativitat i les noves tecnologies.

Phonetastic comptarà amb la direcció artística d’Àngel Sala, director del Festival de Sitges, i del subdirector del certamen, Mike Hostench. La creativitat anirà a càrrec de l’agència Sr. Watson; Base Zero elaborarà l’estratègia de patrocini i el dossier comercial, i DICOM Events serà la responsable del disseny i l’arquitectura del Festival. El projecte compta amb el recolzament de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i de l’Ajuntament de Sitges.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram