Des d’aquest dimecres i fins divendres, Barcelona acull el Museum Next, un important congrés internacional creat fa cinc anys que reflexiona sobre els canvis tecnològics i participatius en l’entorn museístic. Amb les entrades exhaurides, el congrés acollirà uns 350 professionals de 34 països diferents.

L’edició d’enguany del Museum Next s’estructura en quatre conferències principals, 30 presentacions de museus internacionals i dos tallers que giren entorn tres eixos temàtics: participació, màrqueting digital i reptes de futur.

El Museu Picasso serà l’espai de trobada i de recepció dels inscrits, mentre que les quatre conferències se celebraran al Teatre CCCB i a l’Auditori del MACBA, les quals es podran seguir via streaming al web del CCCB. Aniran a càrrec de: Nancy Proctor (Smitshonian), que parlarà de l’estratègia digital de la seva institució (dijous, 10 h); Hein Wils (Stedelijk Museum) i Ferry Piekart (consultor independent), sobre com integrar la realitat augmentada als projectes culturals (dijous, 14 h); Robin Dowden i Nate Solas (Walker Art Center), sobre el procés de creació de l’innovador web del Walker Art Center (divendres, 10 h), i Jason daPonte (The Swarm), que parlarà de com els museus poden aprofitar d’una manera creativa i innovadora la tecnologia mòbil (divendres, 14 h).

Entre la trentena de presentacions, el MACBA presentarà el projecte de Ràdio Web MACBA i els itineraris del nou web; el Museu Picasso, l’estratègia de xarxes socials; la Fundació Miró, l’aplicació Play Miró, i el CCCB, el projecte de cocreació Pantalla Global.

A més, aquest dimecres a la tarda, el MNAC ha programat L’era digital: què estem fent els museus catalans?, una sessió prèvia a Museum Next on set institucions presenten la seva experiència desenvolupant projectes a internet o en xarxes socials.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram