El director del que havia de ser el centre d’art contemporani del Canòdrom, Moritz Küng, ja pensa en publicar una cronologia d’una “aventura fallida” que qualifica de kafkiana, durant la qual s’ha sentit “menystingut”. Així ho assenyala en un comunicat titulat Declaració final, fet públic després d’haver estat cessat del càrrec. De fet, el suís es va assabentar per la premsa que el seu projecte era descartat i, per tant, també de la seva sortida.

Küng, escollit director del centre per un jurat internacional, assegura haver estat durant els darrers anys testimoni de promeses polítiques incomplertes, del mal govern del diner públic, i del continu “rebuig a entendre’s” entre les parts que van iniciar el projecte (Ajuntament i la Generalitat), de la manca de visió en política cultural, i de la indiferència pel compliment de compromisos previs. Tot això, diu, amanit amb una “innecessària” polèmica mediàtica que titlla de “vexatòria” cap a ell i la seva professionalitat.

4,45 milions malgastats

El resultat de tot plegat, denuncia, és un edifici incomplert que s’havia d’inaugurar el setembre passat; 4.450.000 euros malgastats, i una manca de respecte “total i inconcebible” cap a les necessitats del sector de les arts visuals, el seu codi de bones pràctiques i els acords polítics previs. I, el que troba més “lamentable”, una comunitat artística “ignorada” i un públic “menyspreat”.

Moritz Küng creu que Barcelona mereixia una solució millor, i que la ciutat ha estat “víctima de la manca d’ambició” dels seus polítics i institucions. Segons ell, aquesta ha estat una “oportunitat decepcionantment desaprofitada”.

Finalment, es pregunta per què van convocar el concurs de direcció; per què es va escollir un curador estranger per a un centre de “discurs local i volada de gallina”, i per què pagar un sou durant dos anys (de 66.000 euros anuals) al director en funcions (ell) si se l’hi impedeix desenvolupar el seu projecte.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram