La novel·la Els pergamins del Castell de Bellparlar, de Montserrat Feliu i Maspons, ha guanyat la 40a edició del Premi El Vaixell de Vapor de literatura infantil. Per la seva part, Propietat Imperial, de Jordi Ortiz i Casas, s’ha endut el 34è Premi Gran Angular de literatura juvenil. Convocats per l’Editorial Cruïlla i la Fundació SM, cadascun dels guardons està dotat amb 11.000 euros.

El jurat del Premi El Vaixell de Vapor 2024 ha guardonat Els pergamins del Castell de Bellparlar per ser “un relat fantàstic, amb un regust als contes de fades, on la màgia i les aventures es barregen en una història amb una trama molt audaç, on la part màgica s’integra en la narració, i compta amb uns personatges entranyables i un ús del llenguatge d’allò més enginyós”.

Per la seva part, el jurat del Premi Gran Angular 2024 ha assenyalat que Propietat Imperial és “una fantàstica història perfectament construïda en la més pura tradició de la novel·la d’aventures”, i que el viatge de l’heroi “és també una novel·la de formació en la qual el protagonista haurà de madurar per a forjar la seva personalitat adulta”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram