Alberto Granados i Tatxo Benet presenten el Laboratori d’Intel·ligència Artificial i Synthetic Media [foto: Guillem Roset / ACN]

El Grup Mediapro posa en marxa el Laboratori d’Intel·ligència Artificial i Synthetic Media, projecte que impulsa amb la col·laboració de Microsoft. Ambdues companyies compartiran coneixement tecnològic i de negoci per al desenvolupament de solucions clau aplicades al sector audiovisual. Mediapro i Microsoft consideren que aquesta aliança permetrà donar resposta a les oportunitats i les necessitats de mercat.

La iniciativa ha estat impulsada pel Centre d’Intel·ligència Artificial de Mediapro, creat el 2022 amb l’objectiu d’aplicar els últims avanços en IA per a la creació de nous models de negoci, productes i serveis, així com per dotar d’eines als professionals del sector audiovisual per al desenvolupament dels processos creatius, productius i de gestió.

El Centre d’IA es coordina amb les unitats de negoci de Mediapro per aportar experiència i coneixement en l’audiovisual i l’entreteniment, així com amb els equips de Microsoft. En el Laboratori hi ha implicades prop d’un centenar de persones, que varien segons els projectes.

El Laboratori d’Intel·ligència Artificial i Synthetic Media aborda diversos camps de recerca, com ara l’anàlisi de mercats i audiències, el monitoratge de publicitat en retransmissions, l’accessibilitat i personalització de continguts audiovisuals i digitals, la clonació de veu, i les millores en processament de vídeo. Les possibilitats de la IA generativa per crear valor en el sector és un dels eixos destacats del seu full de ruta.

Les primeres proves de concepte referents a aquests àmbits i desenvolupades en el marc de l’acord es poden veure a l’estand de Mediapro a la fira ISE (Integrated Systems Europe) que se celebra fins divendres a Barcelona, on s’ha anunciat l’aliança amb Microsoft.

“La IA revolucionarà el sector”

“Apostar sempre per la innovació és quelcom que ens defineix com a empresa des de fa 30 anys, i ho fem sempre de la mà dels millors socis tecnològics”, ha assenyalat Tatxo Benet, president i conseller delegat de Mediapro. “La intel·ligència artificial revolucionarà el sector i hem d’estar preparats creant les nostres pròpies solucions i aplicacions, decidint quin paper tindrà la IA en el sector audiovisual”, ha afegit.

“Estem entusiasmats amb aquesta col·laboració, que esperem marqui un abans i un després en l’ús de la intel·ligència artificial en un sector tan rellevant com el de mèdia”, ha comentat Alberto Granados, president de Microsoft a Espanya. “Hi ha molts escenaris d’ús que facilitaran les tasques als professionals per poder dedicar més temps a la creativitat”, ha subratllat.

Compromís ètic

Ambdues companyies aborden la seva col·laboració des d’un enfocament “centrat en les persones, i compromès amb els compromisos legals i principis ètics en la conceptualització, desenvolupament, desplegament i ús de les solucions d’intel·ligència artificial”, remarquen en un comunicat.

En aquesta línia, remarquen que hi ha “compromís profund cap al respecte de la dignitat humana, l’autonomia i l’autodeterminació de la persona, la prevenció de danys, la promoció de l’equitat, la inclusió i la transparència, l’eliminació dels biaixos i qualsevol tipus de discriminació algorítmica”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram