L’Organització de Consumidors i Usuaris ha denunciat la plataforma de venda en línia Ticketmaster davant les autoritats competents del Ministeri de Consum pel cobrament “irregular i abusiu” per les entrades dels concerts de Bad Bunny a Barcelona i Madrid.
L’OCU explica que el preu de les entrades es podia arribar a triplicar al sumar fins a tres conceptes diferents durant el procés de venda. Així, per exemple, amb una entrada originalment anunciada a 79,50 euros n’acabava constant 269,30 després d’afegir 3,30 euros en concepte de donació; 36,50 per despeses de gestió, i 150 per càrrec vip addicional.
No és el primer cop que l’OCU denuncia unes despeses afegides que considera “abusives”. En el cas de les de gestió, recorda que són les persones usuàries les qui assumeixen el pes de la gestió de la compra de les entrades.
L’organització indica que les despeses afegides “no són transparents”, ja que acostumen a restar ocults fins a gairebé el moment de fer el pagament, i a més no són reemborsables.
Preus dinàmics
L’OCU igualment denuncia el fet que es tracti de preus dinàmics que varien “en funció del mercat”, sense que quedi clar quins factors i en quina mesura influencien a l’hora de determinar el preu final.
Per evitar els abusos en l’aplicació de preus dinàmics, l’OCU reclama una normativa que els reguli. L’entitat afirma que l’usuari ha de conèixer més detalls de la política de preus personalitzats i canviants, i saber què determina el canvi. També demana que es respecti el primer preu que s’ofereix a l’usuari mentre aquest no surti del procés de compra.