L’ombra del mal, de l’escriptor Lluís Miret, ha estat la guanyadora de la 26a edició del Premi de Novel·la Ciutat d’Alzira, dotat amb 16.000 euros. Per la seva part, El bosc protector, de Ricardo Almenar, ha guanyat el 16è Premi d’Assaig Mancomunitat de la Ribera Alta, dotat amb 8.000 euros, mentre que Hores ingrates, de Robert Cortell, s’ha endut el 9è Premi de Poesia Ibn Jafadja, dotat amb 5.000 euros.
A més, Repensar el cervell, d’Antonio Rial, s’ha imposat en la 20a edició del Premi Europeu de Divulgació Científica Estudi General, dotat amb 12.000 euros. Els guardons es van lliurar aquest divendres durant el tradicional sopar literari, al qual van assistir unes 700 persones.
A més, també es van entregar els tres guardons fets públics les setmanes abans: el 19è Premi Fundació Bancaixa de Narrativa Juvenil (dotat amb 16.000 euros) per a Tzoé, d’Isabel-Clara Simó; el 19è Premi de Narrativa Infanitl Vicent Silvestre (2.500 euros) per a El nen que va xatejar amb Jack Sparrow, de Francesc Puigpelat; i el novè Premi de Teatre Palanca i Roca (6.000 euros) per a Un lloc comú, de Joan Yago.