L’Institut de Cultura de Barcelona ha posat en marxa un premi al millor projecte per desenvolupar un canal multiplataforma dedicat a impulsar el sector cultural, per tal de crear tendències i noves audiències a Barcelona i la seva àrea metropolitana.

El guardó està dotat amb 200.000 euros i el termini per presentar projectes finalitza en un termini de dos mesos. El nou premi s’emmarca en el Pla de sostenibilitat turística en destinació Barcelona de l’Ajuntament i està finançat amb fons Next Generation EU.

Poden optar al premi entitats, empreses, associacions i/o agrupacions empresarials especialitzades en la creació, edició i distribució de continguts, publicacions i productes relacionats amb la cultura i l’oci.

L’adjudicatària haurà de crear un canal de difusió multiplataforma d’accés gratuït, disponible en diferents formats i idiomes (com a mínim català, castellà i anglès). Aquest canal estarà dedicat a comunicar i promocionar la diversitat cultural que ofereix Barcelona i el seu entorn metropolità, integrant tant l’oferta pública com la privada. La voluntat és millorar els indicadors de consum, la distribució geogràfica de l’oferta cultural i la mobilitat dels usuaris dins l’àrea metropolitana.

El projecte guardonat tindrà un termini d’execució de vuit mesos a partir de la resolució. L’adjudicatària haurà de garantir la continuïtat de l’activitat del canal durant un mínim de cinc anys un cop finalitzat el termini d’execució.

Objectius del premi

Els objectius generals de la convocatòria, són:

  • Establir i reforçar un vincle entre l’oferta cultural i el seu consumidor potencial, sigui de públic local o visitant.
  • Incidir significativament a través de les accions subvencionades en el foment d’un teixit cultural inclusiu en l’àrea metropolitana de Barcelona.
  • Accelerar el creixement del teixit empresarial i professional de les empreses vinculades al sector cultural i a l’economia del visitant de Barcelona i el seu entorn metropolità.
  • Promoure accions d’innovació que millorin la prestació de serveis i l’encaix del sector cultural amb la vida quotidiana de la ciutadania.
  • Contribuir a la transformació i digitalització del sector cultural i turístic.

Els objectius específics que persegueix la creació del canal multiplataforma, són:

  • Reforçar funcions d’impuls i coordinació al sector cultural i turístic de Barcelona i el seu entorn metropolità, considerant aquest com a sector estratègic per l’ICUB i altres institucions.
  • Afavorir una estratègia unificada per la comunicació i promoció de l’oferta cultural i turística a Barcelona i l’àrea metropolitana mitjançant la recerca i comunicació d’actes i esdeveniments al marge del corrent existent, agilitzant el procés de creació i foment de noves tendències i audiències culturals.
  • Promoure la desconcentració territorial de l’activitat cultural i turística, a través de la posada en valor de nous imaginaris, donant solució al desigual accés i consum d’oferta cultural a l’àrea metropolitana, actualment centralitzat en el nucli turístic del centre de Barcelona.
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram