El 2014, les vendes de música enregistrada a l’Estat van facturar 149.911,91 euros, un 21,23% més que els 123.660,20 euros de l’any anterior, segons les dades de Promusicae. Es tracta del primer increment en dotze anys, temps durant el qual les vendes havien anat baixant exercici rere exercici ininterrompudament fins a tocar fons el 2013.

Amb les xifres assolides l’any passat, el sector se situa una mica per sobre dels 148,6 milions facturats el 2011. Amb tot, encara és lluny dels 626,1 milions de 2001, el darrer abans de començar la caiguda ara aturada.

La patronal dels productors musicals atribueix aquesta millora a dos factors. Per una banda, a la coincidència del llançament de nous treballs d’artistes amb “predicament popular” com Pablo Alborán, David Bisbal, El Barrio o Fito & Fitipaldis. Per l’altra, a l’auge de l’streaming.

La venda en format físic torna a créixer

Dels 149,9 milions facturats el 2014, el 58% (86,992 milions) correspon als formats físics, el que representa un increment del 20,15% respecte l’exercici anterior, mentre que el 42% restant (62,920 milions) és per al format digital, que creix un 22,75%. Així, mentre els ingressos generats pel format digital no han parat d’augmentar des del 2006 (quan es va començar a comptabilitzar), els del format físic és el primer cop que s’incrementen en els darrers 12 anys, després de tocar fons l’any passat amb 72,4 milions de facturació.

Analitzant les vendes per suports físics, el CD va ser el més venut, amb 11,609 milions d’unitats, un 22% més que el 2013, tornant als números positius després d’anys de caigudes. Per la seva part, el creixement en les vendes de vinils reafirma la tendència d’exercicis anteriors amb 260.000 unitats venudes, un 85,7% més que l’any anterior. Quant als senzills, el 2014 van generar 62 milions, un 55% més.

Per la seva part, en el mercat digital els serveis d’streaming van facturar 47,251 milions d’euros, quantitat un 36,3% superior als 34,667 milions de 2013. En canvi, les descàrregues d’internet i mòbils van generar 14,254 milions, un 2,03% menys, i els tons i altres productes per a mòbils van seguir caient fins als 1,425 milions, una davallada del 20,45%.

Així doncs, l’streaming ja suposa el 75% de la facturació digital, mentre que les descàrregues d’internet i mòbils es queda en un 23%, i els productes per a mòbils en un 2%. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram