Per si no n’hi hagués prou amb les retallades que pateix el sector cultural i la pujada de l’IVA del 8 al 21%, els mitjans públics de la Generalitat veuran reduïda la seva oferta en aquest àmbit. Aquest dimecres, el consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) va aprovar “remodelar” l’oferta de canals televisió i ràdio amb l’objectiu d’estalviar 12,4 milions d’euros, principalment en compra de producció externa i en la xarxa de distribució.
Aquesta “reordenació” implica que, a partir de l’1 d’octubre, el canal 33 perdi autonomia i quedi relegat a un horari nocturn de 21.30 a 6 h (en substitució del canal juvenil 3XL), compartint freqüència amb el Super3, que ocuparà la resta de franja horària (de 6 a 21.30 h).
Amb tot, alguns espais diürns del 33 podrien passar al canal Esport3, que ampliarà continguts amb una oferta documental vinculada a la natura, l’aventura, els viatges, l’alimentació i el lleure.
Per altra banda, l’ens ha confirmat els rumors sorgits al juliol al voltant d’iCat fm. L’1 d’octubre l’emissora musical abandona el dial i “adequa” la seva oferta perquè els usuaris l’escoltin online a través del web i de noves aplicacions per a iPhone, Android i tauletes, però també dins la programació de Catalunya Ràdio i Catalunya Música.
Així, des de la setmana passada la ràdio generalista ja emet els dissabtes a la nit una edició especial de Delicatessen, d’Albert Puig, mentre que Generació digital inclou continguts d’iCat fm, entre ells l’agenda del cap de setmana. Per la seva part, Catalunya Música incorporarà els programes dedicats al jazz.
Paral·lelament, s’està treballant en la “renovació total” del web iCat.cat, que es preveu estrenar a principis del 2013. El nou portal serà multimèdia i integrarà tant l’emissió online de ràdio en directe com àudio a la carta, així com podcast, vídeo, text i xarxes socials.
La CCMA assenyala que amb el canvi es vol “potenciar la visibilitat dels espais, programes i notícies culturals que genera diàriament el canal per adaptar-se a la nova realitat del consum de ràdio dels oients”. A més, assegura que es garantirà la continuïtat dels continguts i es mantindrà una programació “basada en l’escena musical catalana, el millor pop internacional i la cultura emergent i menys convencional”.