Girona Cultura ha posat en marxa un nou web que difon l’activitat cultural de la ciutat i incorpora la dels nou municipis que completen l’àrea urbana: Bescanó, Celrà, Fornells de la Selva, Quart, Salt, Sant Gregori, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter i Vilablareix. L’objectiu del portal és aglutinar en un únic punt tota l’oferta cultural de la zona.

La nova plataforma s’estructura en cinc apartats on es pot trobar de forma unificada l’activitat de Girona i el seu entorn: agenda d’activitats; agenda formativa cultural; mediateca amb continguts audiovisuals de creadors agents professionals; la pàgina de la targeta Girona Cultura amb activitats especials i descomptes, i Girona Crea (enfocada als professionals culturals).

Aquest darrer apartat inclou recursos com ara un directori de professionals del sector, una xarxa d’espais disponibles per a la creació i exhibició, i convocatòries de subvencions i ajuts.

Eina digital de coordinació i col·laboració professional

L’estrena del nou portal es realitza en paral·lel al llançament d’una nova eina de col·laboració per al sector cultural. Es tracta d’una aplicació que compta amb diferents funcionalitats que permeten als usuaris trobar espais d’interacció i coordinació, com per exemple un giny per evitar coincidències de dates d’actes culturals i rodes de premsa, taulers interns d’avisos, directoris de professionals i eina de xat. Els usuaris també hi trobaran diferents aplicacions per fer difusió de la seva activitat i poder ampliar el seu públic actiu.

La plataforma de gestió de Girona Cultura és oberta a tota classe d’agents professionals: empreses d’àmbit o serveis culturals, associacions i fundacions, professionals lliures, artistes, grups i companyies, equipaments culturals, festivals i festes, i escoles de formació artística, entre d’altres.

La cultura entesa com a sector econòmic

“Pensàvem que des de l’administració podíem ajudar a millor la competitivitat del sector privat cultural, donant eines a les persones professionals per millorar els seus projectes i les seves creacions”, ha assenyalat en la presentació l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas. “La cultura a vegades no es concep com un sector econòmic, quan sí que ho és. A Girona ho teníem clar, i hem treballat a fons per millorar la competitivitat de les empreses del sector cultural. Ara presentem aquesta eina que té per objectiu treballar en comú, és una eina per a tots”, ha afegit.

“Avui comença una nova etapa, en la qual de la mà d’administracions i sector privat es vol impulsar aquesta eina per assolir noves funcionalitats que donin resposta a les necessitats del sector cultural”, ha apuntat el vicealcalde o regidor de Cultura, Quim Ayats.

Segons el vicepresident i diputat de Cultura de la Diputació de Girona Albert Piñeira, el conjunt de propostes i activitats culturals de les comarques gironines “a vegades no ha tingut la suficient difusió per donar-se a conèixer, per arribar a nous públics, per projectar-se”, apunta en un comunicat.

I aquest és el repte: “Crear les eines necessàries per facilitar la difusió, que el públic receptor tingui instruments al seu abast, fàcils i ràpids de consultar, per buscar, per rebre aquelles activitats que poden ser del seu interès. Amb aquest projecte treballem per impulsar el sector de les indústries culturals i creatives (ICC) perquè esdevingui un dels eixos vertebradors d’especialització econòmica del territori gironí”, rebla Piñeira.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram