Foto: Carme Esteve / AELC

L’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana ha guardonat l’escriptora Olga Xirinacs amb la 22a edició del Premi Jaume Fuster, en reconeixement a la qualitat de la seva obra, la importància de la trajectòria i el compromís de l’autora. L’AELC té previst organitzar un acte amb Xirinacs aquest maig a Tarragona.

“Agraeixo de tot cor la creació d’aquest premi a l’AELC i als escriptors per votar-me. Amb això em sento molt acompanyada en un moment solitari i en unes terres del Sud que de vegades semblen molt allunyades de la brillant Barcelona”, ha assenyalat Xirinacs en la roda de premsa en què s’ha anunciat el guardó.

“Olga Xirinacs s’ha sentit interpel·lada en la seva particular reivindicació permanent. Acèrrima defensora de la natura i el medi ambient, quan encara bona part del gruix social practicava la cultura urbanita de l’asfalt. Reivindicadora del paper transcendental de la dona, tant en l’àmbit civil com religiós. Combativa contra el pas del temps i les modes, amb l’única arma possible de la resiliència: imaginació creativa, sempre al límit de la curiositat”, ha destacat Francesc Roig en la glosa a l’autora.

Amb motiu del Premi Jaume Fuster, atorgat per votació dels socis de l’AELC, l’entitat editarà un volum de la col·lecció Retrats dedicat a l’escriptora tarragonina.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram