L’Auditori del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona acull aquest dimecres al matí un fòrum organitzat per l’Acadèmia Catalana de la Música per reflexionar sobre els festivals i debatre sobre el seu paper social, innovador, econòmic i internacional. Amb el nom de Festivals: Mirades des del s. XXI, el programa compta amb la participació de representants d’una dotzena de certàmens catalans.

El Fòrum arrencarà amb una conferència de la secretària general de l’European Festivals Association (EFA) i codirectora de Europe for Festivals, Festivals for Europe (EFFE), Kathrin Deventer.

A continuació, i sota el títol de Quatre mirades des del s. XXI, tindran lloc quatre taules rodones amb els diferents representants dels festivals amb l’objectiu d’aprofundir i aportar noves reflexions i idees sobre diferents aspectes.

La primera taula és Fer d’un festival una experiència singular, i comptarà amb la participació d’Oliver Rappoport, codirector i cofundador del Festival Mixtur; Daniel Tarrida, director del Bachcelona, i Francesc Viladiu, director del Càntut i president de l’associació Xàfec – Xarxa de Festivals de Música de Catalunya.

En la següent taula de debat, Construint públics: Audiències possibles, drets dels ciutadans, sostenibilitat, inclusió i diversitat des dels festivals, participaran Jordi Herreruela, director del Cruïlla; Daniel Poveda, director del Vida Festival, i Óscar Rando, director de l’Esperanzah.

La tercera taula, titulada Festivals que fan marca internacional: qualitat i innovació, comptarà amb les intervencions de Joan Pons, cap de premsa del Primavera Sound, i Ricard Robles, fundador i codirector del Sónar.

A continuació tindrà lloc la conferència Creant instruments per mesurar els impactes dels festivals, a càrrec de Lluís Bonet i Giada Calvano, professors i investigadors de la Universitat de Barcelona.

La darrera taula rodona, On són les dones al capdavant dels festivals?, comptarà amb la participació d’Oriol Aguilà, director del Festival de Perelada, president de FestClàssica i president d’Òpera XX; Laura Duran, directora artística de Canet Rock; Cristina Torres, directora del Músiques Sensibles, i Carmen Zapata, presidenta de l’associació MIM (Dones de la Indústria de la Música).

La jornada clourà amb la intervenció GRRRLS!!!, a partir d’una peça escènica sobre manifestos feministes del segle XX i XXI, amb direcció i dramatúrgia de Carlota Subirós, text de Virginie Despentes, i saxo i veu a càrrec de Mireia Tejero.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram