La Virreina Centre de la Imatge ha posat en marxa una línia editorial pròpia vinculada a exposicions, seminaris i línies d’investigació. La proposta pretén sortir dels contorns de l’edició museogràfica, introduint-los en la bibliografia sobre literatura, filosofia, arquitectura, història i crítica de la fotografia o del disseny.

Els dos primers volums del projecte, anunciat a l’octubre en el marc de la nova etapa de La Virreina, són Biografies, d’Alexander Kluge, i Copi. L’hora dels monstres, de María Moreno, Alan Pauls, César Aira i Patricio Pron. Les exposicions a les quals estan vinculats els llibres s’han prorrogat fins al 5 de març. Des de la seva inauguració, el 4 de novembre, han estat visitades per més de 12.400 persones.

Projectes d’investigació

Una altra de les noves línies de treball que es va posar en marxa a la tardor situa la investigació artística en el centre neuràlgic de les responsabilitats de La Virreina. En aquesta direcció, s’ha obert un capítol de col·laboració, producció i difusió de projectes a curt, mig i llarg termini amb l’objectiu d’encaminar l’equipament cap a usos crítics col·lectivitzats, tot incorporant el temps característic de la investigació, donant visibilitat a processos patrimonials i comunitaris complexos i, finalment, destinant recursos públics a la seva sostenibilitat.

 Amb aquesta intenció, La Virreina ha construït quatre plataformes de producció d’imaginari social que intenten crear diversos fronts d’estudi i acció compartida per tal de reconnectar el centre amb aquelles iniciatives ciutadanes generadores de cultura visual i experiència política a Barcelona. Aquestes línies d’investigació s’han identificat com a Documental social participatiu, Laboratori d’aprenentatge comunitari, Topografies de la discrepància urbana, i Patrimoni i usos de la cultura visual.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram