La Societat General d’Autors i Editors (SGAE) ha nomenat el professor Francisco Marcos Defensor del Client de l’entitat. Es tracta d’una figura de nova creació pensada perquè els usuaris del repertori que gestiona la SGAE disposin d’un nou mecanisme per presentar qualsevol queixa, reclamació, inquietud o proposta en relació amb els serveis que els presta l’entitat.

Marcos haurà de resoldre les diferències que sorgeixin entre els clients i la SGAE mitjançant la formalització de recomanacions i resolucions. Aquestes últimes seran vinculants i de compliment obligat per a la SGAE, però no per als clients, que podran exercir les accions legals que considerin i els corresponguin, segons informa l’entitat.

El Defensor del Client és un compromís emmarcat dins el programa de canvis que l’entitat de gestió vol instaurar el 2011, amb el qual es pretén reforçar el paper de la SGAE davant “els canvis socials que es produiran en el futur”, a més de fer un èmfasi especial en “els esforços que l’entitat farà” per explicar la seva tasca i donar resposta a les peticions i crítiques dels clients i usuaris del seu repertori, entorn amb el qual la SGAE vol “restablir la confiança i la proximitat”.

Francisco Marcos (Oviedo, 1970) és doctor en Dret pel Col·legi d’Espanya a Bolonya (1998) i Màster en Dret per la Universitat de Califòrnia a Berkeley (1995). Especialitzat en dret de l’empresa i l’anàlisi econòmica del dret, des de l’any 2003 és professor de l’IE Law School. Entre 2006 i 2009, Marcos va ser director general del Servei de Defensa de la Competència de la Comunitat de Madrid.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram