El Disseny Hub Barcelona acollirà del 13 al 17 de novembre la novena edició de la Setmana del Talent Audiovisual, esdeveniment plenament consolidat impulsat pel Clúster Audiovisual de Catalunya. L’objectiu connectar el talent emergent de les universitats i la indústria per innovar i trobar nous formats, així com esdevenir un punt de trobada del sector.

Durant els cinc dies, s’oferiran dinàmiques de networking, sessions amb experts i activitats pensades per facilitar a les empreses del sector audiovisual el contacte amb joves talents que busquen una oportunitat laboral.

Un dels actes centrals de la Setmana del Talent Audiovisual estarà dedicat al 3Cat i les plataformes OTT. En concret, dimarts 14 de novembre, es farà la presentació de la plataforma 3Cat a la indústria audiovisual catalana (10 h). La benvinguda la donaran el president del Clúster, Miquel Rutllant, i la presidenta de 3Cat, Rosa Romà. La presentació com anirà a càrrec de la directora d’innovació, recerca i estratègia digital de 3Cat, Cristina Villà i Font, que donarà a conèixer quins tipus de continguts i formats es busquen.

El mateix dia s’ha programat la taula rodona Impacte de les OTT en la indústria audiovisual dels territoris on operen (12 h) amb representants de televisions públiques europees que han impulsat aquest tipus de plataformes. Jordi Ferrerons (3Cat), Alexander Gibelalde (EiTB), Tom Peeters (VRT), Jarmo Lampela (YLE) i Philippe Keutgen (Auvio Strategy & Partnerships Advisor) parlaran sobre el repte de posar en marxa les OTT i com arribar a la nova audiència i mantenir la tradicional.

L’altre acte central i motiu de ser de la Setmana del Talent és el Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, que se celebrarà del 15 al 17 de novembre. 56 estudiants de 22 centres presentaran 38 projectes davant representants d’empreses i productores amb l’objectiu de captar el seu interès perquè els ajudin a tirar-los endavant.

Per segon any, el Pitching Audiovisual comptarà amb la participació d’una desena d’empreses internacionals que escoltaran i valoraran els projectes presentats pels joves. A més, enguany participaran vuit centres universitaris europeus.

S’atorgaran un total de cinc premis al desenvolupament, cadascun dotat amb 2.000 euros, un per categoria: ficció; ficció internacional; no-ficció, formats TV i digital creativa; videojocs; i noves tecnologies i experiències immersives.

La Setmana del Talent Audiovisual també oferirà la gravació en directe del pòdcast Gent de merda de Radio Primavera Sound (dilluns, 19.15 h), i abordarà el cas d’èxit del programa Eufòria de TV3 (dimecres, 18.30 h).

Com en anteriors edicions, l’esdeveniment acollirà altres activitats per connectar professionals i joves, com les sessions de Pacte del talent, el Coproduction meetings, el Meet The Experts o el Mercat de nous professionals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram