La 30a edició de la Setmana del Llibre en Català, que va tancar portes aquest diumenge, ha estat tot un èxit. La nova ubicació a l’avinguda Catedral li ha anat bé i ha aconseguit aplegar 120.000 visitants, 50.000 més que fa un any. A més, durant els 10 dies que ha durat, s’han venut més 13.000 llibres de 10.000 títols diferents, i sumant-hi les revistes s’han facturat 200.000 euros, un 50% més que el 2011.

A banda de la nova ubicació, les bones xifres s’atribueixen també al pont de quatre dies de la Diada i al bon temps. L’organització fa una valoració “molt bona” del model de Ciutat de Lectura endegat l’any passat, així com de l’alta participació en les activitats programades (20.000 persones).

En aquesta 30a edició, s’ha incrementat el finançament privat i la vinculació de les empreses amb la Setmana. Així, tot i que el pressupost ha estat de 330.000 euros, un 10% menys, s’ha incrementat l’activitat respecte altres anys.

El llibre més venut escrit en llengua catalana durant la Setmana ha estat Lliures o Morts, de Jaume Clotet i David de Montserrat, seguit de Memòria d’uns ulls pintats, de Lluís Llach, mentre que en traducció els més venuts han estat la trilogia els de 50 ombres d’en Grey, d’Erika Leonard James.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram