El canvi d’ubicació a la Catedral de Barcelona de l’any passat li va bé a la Setmana del Llibre en Català. Malgrat que el temps no ha acompanyat tots els dies, la 31a edició ha superat les reeixides xifres de l’anterior. En concret, durant l’esdeveniment s’han venut al voltant de 14.000 llibres, un 7,7% més que els 13.000 del 2012, facturant-se uns 210.000 euros, un 5% més que fa un any. A més, el públic assistent a les diferents activitats ha augmentat en unes 25.000 persones.
La presidenta de la comissió organitzadora de la Setmana, Montse Ayats, ha valorat “molt positivament” les xifres, especialment pel fet que la meteorologia no ha acompanyat “gens ni mica”, i perquè el preu mitjà del llibre ha baixat en gairebé un euro respecte l’any passat, a banda del context de crisi.
“Aquests factors que hem tingut en contra s’equilibren amb un emplaçament idoni de La Setmana a l’avinguda de la Catedral de Barcelona i amb la situació política i social del país, que ha propiciat la compra de llibres en català per part de la ciutadania”, apunta Ayats.
Amb tot, recorda que encara s’estava lluny de la proposta que van fer durant la inauguració de la Setmana la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, i el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, perquè cada ciutadà comprés un llibre en català per la Diada.
Ayats també destaca que la consolidació a la Catedral fa que el públic “tingui un espai de referència al mes de setembre, pels volts de la Diada, per tenir un contacte directe amb el llibre i les revistes en català”. A més, l’organització de la Setmana del Llibre en Català apunta que aquesta s’està convertint en un punt de trobada “informal i amable” entre els diferents agents del sector.