Després de 641 números en gairebé 16 anys, Time Out Barcelona es deixa de publicar en paper. Almenys la revista de periodicitat mensual i numerada. El seu darrer número és el corresponent a desembre. El motiu és estratègic: l’aposta definitiva pels formats digitals. L’edició de Londres de Time Out, la degana, va abandonar el paper el juny de 2022 després de 54 anys.

En els darrers anys, la capçalera barcelonina de cultura i oci ha realitzat un “procés de digitalització molt intens i exitós” que ara culmina amb la supressió de la revista periòdica, assenyala Eduard Voltas, director general d’estratègia de Time Out Spain & France, en declaracions a Comunicació 21.

Es tracta d’una decisió “coherent” amb el seu model de negoci i l’evolució del sector, com quan Time Out Barcelona va passar de periodicitat setmanal a mensual (el setembre de 2020), o quan va deixar els quioscos per ser gratuïta (el setembre de 2016). En aquest canvi de model, remarca Voltas, el mitjà s’ha vist acompanyat per anunciants i audiència.

La fi de la revista periòdica, però, no suposa la renúncia al paper. Time Out Barcelona continuarà fent publicacions puntuals quan hi hagi un interès específic per a l’editora, com per exemple la guia de restaurants que sortirà a principis d’abril, o especials de suport a alguns esdeveniments.

Més recursos al digital

Eduard Voltas explica que, de la facturació global de Time Out Spain, només el 5% provenia de la revista en paper. Ara, els diners que anaven a la producció de la publicació impresa es destinaran al web, les xarxes socials i altres productes. “Renovarem i ampliarem els continguts digitals”, apunta.

Així doncs, el 2024, Time Out Barcelona incorporarà diverses novetats. Per una banda, llançarà la marca Ràdio Time Out, que aixoplugarà els pòdcasts La cullerada i Oracles (estrenats aquest any) i d’altres de nous. A més, a partir de gener duplicarà les newsletters temàtiques de les tres actuals a sis.

Mercat gastronòmic al Port Vell

Una altra de les novetats de 2024, ja anunciada a principis d’any, serà l’obertura del Time Out Market a la terrassa-mirador del Maremàgnum, al Port Vell de Barcelona. La previsió és que es posi en marxa de cara a l’estiu.

Es tracta d’un mercat gastronòmic de 5.250 metres quadrats que acollirà una selecció de 14 xefs, un restaurant de servei complet i quatre bars, amb taules comunals. A banda hi haurà un espai per a esdeveniments i actuacions en directe, un estudi de ràdio, i una programació de creadors i artistes locals.

Time Out va obrir el seu primer mercat el 2014 a Lisboa, i després van venir Miami, Nova York i Mont-real, entre altres ciutats del món. Barcelona serà la segona urbs europea que n’acull un.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram