La Quam de Vic va tancar la darrera edició celebrada aquest cap de setmana “complint les expectatives” i amb un balanç “molt positiu quant a participació i resultats, segons el seu director, Ramon Parramon. Segons ell, el certamen “ha consolidat el seu paper com a plataforma de nous projectes i de fòrum de debat sobre possibles models de relació entre art i educació”.

Així, en la Quam, organitzada per l’ACVic Centre d’Arts Contemporànies, s’han donat a conèixer experiències que conjuguen educació i art, com ara Planters, que ha introduït artistes a les aules de centres educatius de Salt i Torroella de Montgrí; Girona.doc, on un grup d’alumnes de l’Institut Carles Rahola de Taialà ha documentat audiovisualment “l’essència social i urbana de la ciutat de Girona”, o el projecte dels alumnes del curs de cocreació impartit per Lluís Sabadell (CoCreable), el qual que busca involucrar el personal de les escoles en els processos creatius.

“Són projectes que, ja sigui com a prova pilot o programa, obren vies en dues direccions: l’artística i l’educativa”, destaca Ramon Parramon. A banda de presentar experiències, durant la Quam es va celebrar una taula rodona amb l’assistència d’una vuitantena d’especialistes i professionals de diferents àmbits. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram