La productora independent responsable de la multipremiada Ciutat morta ha decidit créixer i consolidar la seva activitat, i per fer-ho es constituirà en una cooperativa sense ànim de lucre.

Per dur a terme el projecte, Metromuster, creada el 2010, ha obert una campanya de micromecenatge per obrir i ampliar la seva comunitat, a més de finançar-lo. L’operació, explica, es basa en els principis de cooperació i solidaritat per a la nova realitat social i política, seguint l’experiència de Ciutat morta, que tenia una vocació i un funcionament col·lectiu.

Amb el procés de crowdfunding, la productora catalana té per objectiu assolir 3.000 euros que li permetin créixer. Per una banda, els diners es destinaran a les despeses burocràtiques de la constitució en cooperativa, i de l’altra, a l’adequació d’un nou local on treballar amb més comoditat i independència, que també serà “un espai social de formació, trobada i intercanvi compromès amb una nova cultura emancipadora i amb els moviments socials”.

Les persones interessades poden participar aportant a partir de 30 euros, i els col·lectius a partir dels 100 euros, que són les quotes anuals de socis de la nova cooperativa. A part de diverses recompenses, la quota dóna dret a participar en l’assemblea general anual (la primera, prevista per a l’estiu) i, per tant, participar en la presa de decisions i auditar la seva activitat. A banda, es pot col·laborar amb el projecte aportant de 5 a 18 euros.

La campanya de micromecenatge finalitza el 8 de juny, i la quantitat recaptada per damunt dels 3.000 euros es destinarà a la subsistència del projecte al llarg del primer any. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram